web analytics

bold_blooms_fullglitter_WEB_1

Mr. Blue Sky left town before I had a chance to shoot this… Hard as something like this is to capture on a sunny day, it’s even harder on a gloomy day… argh.  In real life? You would be completely dazzled; the pic does not do it justice.  Nope. Double-argh.

I combined Bold Blooms with some Avery Elle inks–the colors are soooo sophisticated and utterly lovely!  I wrote about these fantastic inks quite a while back; here’s a link to that post: Avery Elle Pigment Inks so you can read more about what they’re like.

The great thing about clear and symmetrically shaped stamps, is that you can mount them backwards to your acrylic block, ink up the back side, and use that to “fill” or color in the detail image.  While the blooms and leaves aren’t “perfectly” symmetrical, they are close enough that with organic imagery like this, you can apply the technique with great success. Gotta love that. *grin*

bold_blooms_fullglitter_WEB_2

After I trimmed down the stamped panel, I gave it a full-on glitter bath.  Oh, yes I did! *fist pump*

You’ll have to let me know if you try this… and brace y’self… it’s gonna be s.p.a.r.k.l.y.

True story. *wink*

 

1Julie

 

 

27 Comments
  1. Great release! Can’t wait to get some.

  2. Cute hen. I’m not a fan of working with glitter, but i will have to try. Nice cards. Thanks for sharing.

  3. Wow so love the stamps and your cards are wonderful

  4. Love love love the cards and this whole stamp and die release.

  5. I am loving the little beret. So cute! haha It’s nice to know that simple cards can still be so beautiful.

  6. love your patriotic hen!!!!

  7. Beautiful!

Leave a Reply